Zakwas buraczany 0,9l

Zakwas buraczany 0,9l

14.00 zł / szt

- +
x szt

W celu złożenia zamówienia prosimy się zalogować.
Zaloguj się|Zarejestruj się

Opis

Produkt oparty na tradycyjnej, domowej, recepturze, otrzymany ze świeżych buraczków uprawianych we własnym gospodarstwie, w ziemi wzbogaconej o duże ilości koziego obornika, bez użycia chemicznych środków ochrony roślin. Cała produkcja i pielęgnacja roślin odbywa się w oparciu o pracę ludzkich rąk. Produkt niepasteryzowany(podczas pasteryzacji duża część bakterii kwasu mlekowego ginie), mogą wystąpić naturalne gazy podczas otwierania słoika. Kiszony, niepasteryzowany sok jest biologicznie żywy, zawiera więcej minerałów i witamin Kiszone warzywa to naturalny probiotyk ponieważ są źródłem kwasu mlekowego - powstałej w czasie fermentacji (pod wpływem bakterii kwasu mlekowego) substancji, która oczyszcza organizm i wzmacnia system obronny, chroniąc nas przed chorobami. Kwas mlekowy reguluje florę bakteryjną w jelitach, wspomaga trawienie i wchłanianie produktów przemiany materii, zmniejsza poziom cholesterolu. Bakterie kwasu mlekowego odgrywają też ważną rolę w syntetyzowaniu witaminy K i niektórych z grupy B. Kiszonki są mniej kaloryczne niż nieprzetworzone warzywa czy owoce, ponieważ w trakcie kiszenia zmniejsza się zawartość cukru. -Kiszonki dostarczają sporo witamin B1, B2, B3, które regulują metabolizm i ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów, wygładzają skórę, wzmacniają włosy i paznokcie oraz zwiększają przyswajalność żelaza, chroniąc przed anemią. Są dość dobrym źródłem witaminy C, A, E, K oraz magnezu, wapnia, fosforu i potasu. Jednak wbrew powszechnej opinii nie mają więcej witaminy C niż świeże warzywa i owoce. -W miarę fermentacji cenne składniki przenikają do soku, dlatego jest on równie wartościowy jak same kiszone produkty. -Kiszone warzywa, podobnie jak świeże, zawierają sporo błonnika, który daje poczucie sytości, a to sprzyja zachowaniu prawidłowej wagi i pobudza pracę jelit, zapobiegając zaparciom. Ponadto lekko zakwaszają organizm, więc spada chęć na podjadanie. -Warzywa i owoce w czasie fermentacji tracą kalorie To skutek spadku zawartości cukru i zwiększenia ilości wody. W czasie kwaszenia pod wpływem bakterii mlekowych dochodzi do przekształcenia cukru zawartego w warzywach i owocach w kwas mlekowy, który jest świetnym konserwantem. -Kiszonki najlepiej jadać na surowo - gotowanie pozbawia je witaminy C i dobroczynnych bakterii. -Najzdrowsze są kiszonki wykonane samodzielnie. Robione przemysłowo zazwyczaj zawierają środki konserwujące. Do przetworów dodaje się także np. jeden szczep bakterii albo inne substancje, które przyśpieszają proces fermentacji. Takie kiszonki mają mniej walorów zdrowotnych niż te, gdzie proces fermentacji przebiega w sposób naturalny

Termin przydatności

do 14 dni

Skład

Buraczki czerwone, sól kłodawska bez antyzbrylacza, czosnek

Sposób przechowywania

W lodówce

Sposób produkcji

Tradycyjna, domowa receptura